2016-12-02 13:36:47
Zasady składania i rozpatrywania petycji
Przedmiot petycji
Zgodnie z ustawą z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1195 z późn. zm.) przedmiotem petycji może być w szczególności żądanie zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach
Nadawca petycji
Petycja może być złożona przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów.
Petycję można złożyć w interesie:
- publicznym,
- podmiotu wnoszącego petycję,
- innego podmiotu, za jego pisemną zgodą.
Elementy petycji oraz formy jej składania
Petycję składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z podmiotów;
- oznaczenie adresata petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji;
- petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca;
- petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz powinna zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
- petycja może zawierać zgodę na ujawnienia na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu trzeciego w interesie, którego składana jest petycja.
Rozpatrywanie petycji
Petycja po jej złożeniu jest oceniana pod kątem formalnym i prawnym. Jeśli spełni warunki określone w ustawie, zostanie opublikowana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
Zgodnie z ustawą petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. O sposobie rozpatrzenia nadawca petycji będzie poinformowany w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Wnoszenie petycji do Burmistrza Miasta i Gminy we Fromborku lub Rady Miejskiej we Fromborku
- osobiście: Urząd Miasta i Gminy we Fromborku, ul. Młynarska 5a, 14-530 Frombork, pokój nr 1
- pocztą tradycyjną: Urząd Miasta i Gminy we Fromborku, ul. Młynarska 5a, 14-530 Frombork
- faxem na nr: 55 244 06 61
- w formie elektronicznej na adres: sekretariat@frombork.pl lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP
Informacje o artykule
Autor: | Agnieszka Nawrot-Kopycińska |
---|---|
Zredagował(a): | Damian Krasiński |
Data powstania: | 02.12.2016 13:36 |
Data ostatniej modyfikacji: | |
Liczba wyświetleń: | 2994 |